ΙΔΕΕΣ & ΑΠΟΨΕΙΣ: Σκέψεις για τους adblockers

ios9_content_blockers

Θέλουμε ή όχι τη διαφήμιση στο internet;

Τα πράγματα άρχισαν ως εξής: οι publishers μας έδωσαν δωρεάν πρόσβαση στις σελίδες τους στο internet, με αντάλλαγμα να μας προβάλλουν διαφημίσεις για να καλύπτουν τα έξοδά τους. Αυτό δεν μας πείραξε ιδιαίτερα, καθώς οι διαφημίσεις ήταν λίγες και η σύνδεση από τον υπολογιστή του σπιτιού δεν έχει ογκοχρέωση, δηλαδή δεν πληρώνουμε περισσότερα όταν επισκεπτόμαστε “βαριές” σελίδες.

Αργότερα, οι διαφημίσεις έγιναν πολλές και ενοχλητικές και έτσι εμφανίστηκαν οι πρώτοι adblockers, που «τρέχουν» μαζί με τον browser και αποκρύπτουν τις διαφημίσεις από τις σελίδες που επισκεπτόμαστε.

Μια σημαντική λεπτομέρεια που αξίζει να προσέξουμε εδώ, είναι οτι οι adblockers που είναι φτιαγμένοι για τον υπολογιστή, επιτρέπουν το κατέβασμα των διαφημίσεων, δεν επιτρέπουν όμως την προβολή τους. Με άλλα λόγια, κατεβάζουμε τις διαφημίσεις, ο publisher της σελίδας πληρώνεται και πληρώνει τα έξοδα της σελίδας, αλλά ποτέ δεν βλέπουμε τις διαφημίσεις. Οπότε το κακό είναι μικρό.

adblocker_ios9

Στα κινητά τηλέφωνα, τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Όταν επισκεπτόμαστε μια σελίδα από το κινητό, δεν ξέρουμε τι θα πληρώσουμε. Ο publisher δεν μας ζητά χρήματα για να μπούμε στη σελίδα του, ο λογαριασμός όμως θα έρθει αργότερα μαζί με το λογαριασμό του κινητού και τη χρέωση των data που ξοδέψαμε για το κατέβασμα των διαφημίσεων που περιείχε η σελίδα. Είναι σαν να έχουμε μπροστά μας ένα μενού με σελίδες, χωρίς να αναγράφονται οι τιμές. Αν ο publisher είναι καλός, τότε θα έχει φτιάξει μια mobile έκδοση της σελίδας του χωρίς πολλές διαφημίσεις. Αν όμως είναι κακός, θα έχει φτιάξει μια mobile έκδοση γεμάτη με διαφημίσεις, ξέροντας οτι είμαστε απροστάτευτοι.

Η λύση για αυτό το πρόβλημα είναι το content blocking που παρουσιάστηκε στο iOS9. Αυτό επιτρέπει τους developers να δημιουργήσουν adblockers, διαφορετικούς από αυτούς των σταθερών υπολογιστών. Adblockers που θα εμποδίζουν, όχι μόνο την προβολή, αλλά και το κατέβασμα των διαφημίσεων, για να προστατεύσουν τα ακριβά και πολύτιμα data του κινητού μας.

Η κίνηση στο internet που προέρχεται από κινητά τηλέφωνα, έχει ξεπεράσει και τείνει να αντικαταστήσει πλήρως την κίνηση που προέρχεται από σταθερούς υπολογιστές. Αυτό σύντομα θα έχει ως αποτέλεσμα τα έσοδα των publishers να μειωθούν στο ελάχιστο, αφού οι επισκέπτες θα χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο και θα έχουν ενεργό το content blocking, που όπως είπαμε εμποδίζει το κατέβασμα των διαφημίσεων και οι publishers δεν πληρώνονται.

Αυτό θα οδηγήσει -όπως πολλοί υποστηρίζουν αυτές τις μέρες- στο θάνατο των publishers και κατ’ επέκταση το θάνατο του internet. Για να αποτραπεί αυτό, θα πρέπει οι publishers να κινηθούν γρήγορα. Να δημιουργήσουν μια mobile έκδοση της σελίδας τους, όπου θα αφαιρέσουν τις βαριές διαφημίσεις (αυτές που έχουν βίντεο αντί για κείμενο) και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των επισκεπτών, ώστε αυτοί να τους προσθέσουν στη white λίστα του adblocker τους.

 

Από τις ιστορίες τεχνολογίας / techstories.gr 

Διευθύνων σύμβουλος και δημιουργός Των TOT - TIMES OF TECH, δημοσιογράφος, ομιλητής, marketeer, οικονομολόγος και δημιουργός ιστοσελίδων.