Άποψη: το αυτοκίνητο του μέλλοντος

Είναι παράξενο να μιλάω για το μέλλον του αυτοκινήτου, το οποίο δεν θα είναι ούτε όμορφο ούτε ρομαντικό! Συγκεκριμένα το αυτοκίνητο από χόμπι και ευχαρίστηση, πιλοτικά θα γίνει ένα εργαλείο που θα μας μεταφέρει από το σημείο Α στο σεισμό Β. Το αυτοκίνητο του μέλλοντος θέλει αυτόνομη οδήγηση, ηλεκτρικό ρεύμα και εφαρμογές σύνδεσης και ψυχαγωγίας, Άρα έρχεται το τέλος στα γρήγορα αυτοκίνητα με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τούρμπο, μηχανολογία ανώτατου επιπέδου κ.τ.λ. Έρχονται περιορισμοί, με περισσότερα συστήματα ασφαλείας, κάτι που είναι θετικό! Και περιορισμούς με βάσει τον εκάστοτε Κ.Ο.Κ. που θα επεμβαίνει η τεχνολογία ασφαλούς οδήγησης στο έλεγχο του οχήματος. Το μόνο που θα θυμίζει αυτοκίνητο, θα είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και τα Super car.

Κακό για εμάς τους ρομαντικούς που αγαπάμε τα αυτοκίνητα! Αλλά τα συστήματα ασφαλείας σώζουν ζωές και αυτό είναι το σημαντικό, γιατί σε χώρες σαν την Ελλάδα που η συντριπτική πλειοψηφία δεν ξέρει να οδηγεί, δεν σέβεται τον συνάνθρωπο του, και τούς πεζούς, τρέχει σε στενά, ανεβαίνει πεζοδρόμια, παραβιάζει τα Stop ή τα φανάρια, δεν ξέρει τι είναι η ΛΕΑ, πίνει αλκοόλ και οδηγεί, μαλώνει σε κάθε φανάρι και θέλει να κατέβει για καβγά, και πολλά άλλα… καθιστούν απαραίτητο να εφαρμοστούν όλοι οι κανόνες και τα συστήματα ασφαλείας. Η οδήγηση στην Ελλάδα περιλαμβάνει επικίνδυνες συμπεριφορές, που παρατηρείται σε όλες τις κατηγορίες οδηγών! από ιδιώτες οδηγούς μέχρι επαγγελματίες, Αντρές, γυναίκες, όλες τις ηλικίες, βαρέων οχημάτων, Μ.Μ.Μ. ταξί, Ι.Χ. μηχανάκια κ.τ.λ. Ακούγεται σκληρό αλλά μία απλή έρευνα στο Google, τα Μ.Μ.Ε. και τα στατιστικά, επιβεβαιώνει την σοβαρότητα της κατάστασης, από τα τροχαία, και τα θύματα.

Από πλευράς τεχνολογίας ή αυτοκίνησης, η μετάβαση στο μελλοντικό αυτοκίνητο δεν είναι ορθή, δεν περιορίζεται στα συστήματα ασφαλείας και την τεχνολογία τούς, αλλά ιδιαίτερα στην Ευρώπη, σκοτώνει το αυτοκίνητο, κυνηγάει οικολογικούς κινητήρες και συστήματα και θέτει οικολογικούς κανόνες που δεν είναι εφικτή από οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο να εφαρμοστούν. Καθώς η ανθρωπιστική και οικονομική κρίση δεν μπορεί να φέρει οικολογικά αυτοκίνητα στον μέσο πολίτη, ενώ οι κανόνες της Ευρωπαϊκής ένωσης ζητάνε παράλογα πράγματα, και τις εταιρείες αυτοκίνησης για να προσαρμοστούν φέρνουν αυτοκίνητα που δεν είναι πρακτικά, δεν εξυπηρετούν και δεν είναι πραγματικά οικολογικά! Αυτοκίνητα που ζυγίζουν 2 τόνους και πάνω, θέλουν νέα ελαστικά κάθε δύο χρόνια λόγο βάρους και χρήσεις, καταστρέφουν τους δρόμους λόγο βάρους, δεν έχουν τον σωστό αεροδυναμικό συντελεστή λόγο μεγέθους και σχεδιασμού, δεν έχουν τους χώρους που θα θέλαμε, θέλουν πολλή χρόνο φόρτισης, που δεν έχουμε! και τέλος… οι μπαταρίες είναι βαριές, με υλικά κάκιστα για το περιβάλλον, με πρώτες ύλες που μαζεύονται από ανθρώπους σε τρίτες χώρες, που δεν τηρούνται οι ανθρωπιστική κανόνες.

Η λύση δεν είναι η κατάργηση των οικολογικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θέλουμε δε θέλουμε! Οι κινητήρες Diesel είναι ο λόγος που υπάρχει εμπόριο, οικονομία και μεταφορές, οπότε στόχος μας πρέπει να είναι η ορθή λειτουργία τούς και οι κανόνες που τούς διέπουν. Ναι σε οικολογικούς κανόνες και τεχνολογίες, ναι στον ανθρώπινο παράγοντα κατά την οδήγηση, ναι στα συστήματα ασφαλείας και την επέμβαση στην οδήγηση, ναι στην ηλιακή ενέργεια, όχι στην καταστροφή του αυτοκινήτου και της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Ασφάλεια, ομορφιά, πρακτικότητα πρέπει να είναι το αυτοκίνητο του μέλλοντος.

Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι νέα τεχνολογία και δεν έχουν τόσο χρόνο ανάπτυξης, σαν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης! Κάτι που είναι λάθος! Ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπήρχαν ανέκαθεν αν και περιορισμένα, αλλά ήταν δύσκολα να αναπτυχθούν σε αντίθεση με τα εσωτερικής καύσης. Επομένως τα ηλεκτρικά οχήματα απλά πρέπει να βρουν την θέση τούς, και αυτή είναι εντός πόλης σε ΜΜΜ, και μικρά οχήματα επίσης εντός πόλης.

Το μέλλον θέλει τις εταιρείες αυτοκινήτων να είναι εταιρίες τεχνολογίας, με πολλές οθόνες υψηλής ανάλυσης, λογισμικά, συνδέσεις Bluetooth, εφαρμογές, επεξεργαστές γραφικών κ.τ.λ. αυτό δεν είναι κακό! Κακό είναι η αλλαγή της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου! Που είναι… ασφάλεια, πρακτικότητα, απόδοση, οικονομία! Και μετά ότι επιθυμεί να δίνει ο εκάστοτε κατασκευαστής. Η εικόνα του αυτοκινήτου αυτή την στιγμή εκεί έξω δεν είναι αυτό που θα έπρεπε.

Η ευρωπαϊκή ένωση με τα χάρτινα καλαμάκια, τα καπάκια που δεν κόβονται και σε λερώνουν, των διώξεων των εταιριών τεχνολογίας, που δηλώνει οικολογική βάση ρύπων, γιατί μόνο καταναλώνει και αφήνει άλλες χώρες της Ασίας να παράγουν πρώτες ύλες που δεν παράγει η ίδια! Κάνει ξανά λάθος.