Άποψη: Οι Μαθησιακές δυσκολίες στην Ελλάδα και η τεχνολογία

Οι μαθησιακές δυσκολίες σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα επηρεάζουν ένα τεράστιο ποσοστό της ανθρωπότητας, ανηλίκων και ενηλίκων. Σε πολλές χώρες έχουν σημαντικής υποστήριξης και σε άλλες σαν την Ελλάδα, αποτελεί Γολγοθάς. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι όπως και εγώ, που ζούμε με την δυσλεξία ή άλλοι, με άλλες μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσορθογραφία, ΔΕΠΥ, Δυσλαλία δυσαριθμησία, και άλλα!

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούσαν κάποτε ταμπού από γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό, με την έλλειψη γνώσεων στο αντικείμενο να φέρει αρνητικά αποτελέσματα, με ανθρώπους στην κυριολεξία να καταλήγουν στα αζήτητα και στο τίποτα, με τον χαρακτηρισμό οι χαζοί ή οι κακοί μαθητές!!! Με το πέρασμα του χρόνου, οι μαθησιακές δυσκολίες αναγνωρίστηκαν σαν πρόβλημα, και έτσι έμειναν για πολλά χρόνια, με το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι ακατάλληλο και αδιάφορο προς τις συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδας, με το πέρασμα του χρόνου να φέρει στο εκπαιδευτικό σύστημα πρωτόγονα αυτονόητα εργαλεία όπως προφορική εξέταση! Που έπρεπε να υπάρχουν ανέκαθεν, χωρίς αυτές οι τυπικές μέθοδοι να εξελίσσονται, και το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι ανεκπαίδευτο ή και αδιάφορο.

Οι ανήλικοι μαθητές στα σχολεία της Ελλάδας με μαθησιακές δυσκολίες, ανέκαθεν ήταν αντιμέτωποι με έλλειψη γνώσεων και εργαλείων πάνω σε μαθησιακές δυσκολίες, μέχρι και σήμερα! Που αν και υπάρχει μία καλύτερη μέριμνα στο θέμα ή και καλύτερο προσωπικό, δεν φαίνεται να αποδίδει γιατί απλά η εξέλιξη είναι μηδαμινή, και όλα αυτά είναι θεωρητικά που δεν εφαρμόζετε σχεδόν τίποτα στην πράξη, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει μεθόδους ώστε να προβεί ένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες στην διάγνωση ή στην δρομολόγηση ενός τέτοιου ατόμου σε δομές διάγνωσης. Τα εργαλεία για την στήριξη ενός τέτοιου ατόμου είναι ανύπαρκτα και το προσωπικό ανεκπαίδευτο, πλην εξαιρέσεων.

Τα ελληνικά ιδρύματα στερούνται, εκπαιδευμένο προσωπικό πάνω σε μαθησιακές δυσκολίες, και εργαλεία, όπως μεθόδους εκπαίδευσης και εκμάθησης, ψυχολογική υποστήριξη, τεχνολογικά μέσα κ.τ.λ. ή εκπαιδευτική φιλοσοφία που θα φέρει μορφωμένους μαθητές και όχι παπαγάλους. Το εκπαιδευτικό σύστημα σε όλα τα επίπεδα, και σε πανεπιστημιακό επίπεδο αν καταφέρουν να φτάσουν αυτοί οι μαθητές! Δίνει ενήλικες, με προβλήματα σε μαθησιακό και ψυχολογικό επίπεδο, και μία αγορά εργασίας ανίκανη να αποδεχτεί και να δώσει ευκαιρίες σε αυτούς τους ανθρώπους με επίκριση ή χλευασμό. Είναι χιλιάδες τα παραδείγματα μαθητών ή φοιτητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά την φοίτηση τους που έχει αρνητικά αποτελέσματα και κοινωνικά προβλήματα, και ενήλικους που έχουν τα ίδια προβλήματα στην αγορά εργασίας, γιατί π.χ. δεν κάνουν καλά γράμματα ή δεν μπορούν να διαβάσουν σε άλλες περιπτώσεις πολύ γρήγορα ή δεν τολμάνε λόγο του ψυχολογικού παράγοντα που δημιούργησαν σαν παιδί – μαθητής.

Ο παράγοντα μαθησιακές δυσκολίες, είναι πρόβλημα; Ναι! Είναι υπαρκτό πρόβλημα. Μπορεί να αντιμετωπιστεί; Ναι Μπορεί, αν υπάρχει η κατάλληλη υποστήριξη, δηλαδή κρατική υποστήριξη, επιστημονική υποστήριξη, μέθοδοι εκμάθησης και αξιολόγησης και κατάλληλα εργαλεία! Τα εργαλεία αυτά μπορεί να είναι τεχνολογικά, όπως ψηφιακά μέσα εισαγωγής κειμένου, ορθογραφικού ελέγχου, διαμορφώσεις φιλοσοφίας, ψηφιακές μέθοδοι εκμάθησης και εκπαίδευσης εκπαιδευτικού προσωπικού και μαθητών, εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, νέο σύστημα αξιολόγησης και σύστημα εξετάσεων.

Η τεχνολογία είναι η λύση, σε συνδυασμό με μία νέα φιλοσοφία στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα βοηθήσει μαθητές και ενήλικες με μαθησιακές δυσκολίες.