Όχι! Αλλά συμβαίνει κάτι πολύ ενδιαφέρον!
Η είδηση αυτή για τους λάτρης των αεροσκαφών και του Concorde, ξεκίνησε να υπάρχει στο εξωτερικό, καθώς ένας οργανισμός εθελοντών και θαυμαστών του Concorde μάζευε υπόγραφες και πόρους για να συμβεί αυτό το όνειρο. Η Ιστορία του Cocnorde είναι γνωστή και πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά θα επικεντρωθούμε στην είδηση, και γιατί δεν μπορεί να πετάξει ξανά ποτέ, το concorde, αν και ο οργανισμός μάζεψε τις απαραίτητες υπόγραφες, καθώς υπογράψαμε χιλιάδες κόσμος.
Η επαναφορά ενός “διατηρημένου” Concorde από ένα μουσείο σε πτήση είναι δύσκολη, πόσο μάλλον να μπει σε υπηρεσία για τις Αεροπορικές εταιρείες, με την British Airways μάλιστα να ερωτάτε από το BBC για αυτήν την προσπάθεια που κατάφερε να ακουστεί τόσο, και να απαντάει η βρετανική αεροπορική εταιρία “όχι δεν είναι εφικτό να πετάξει το Concorde”, αν και αυτή που θα έπρεπε να ερωτηθεί καλύτερα, ήταν η Airbus, που έχει το τμήμα Aerospatiale που αποτελεί την εταιρεία του Concorde και κατέχει τα δικαιώματα του Concrorde. Το να μπει σε υπηρεσία δεν μπορεί να συμβεί, γιατί είναι πολύ ακριβό σε πτήση και συντήρηση, η τιμή του για να ταξιδέψει κάποιος, θα απαιτούσε για το εισιτήριο του να πληρώσει για ένα ταξίδι Λονδίνο μέχρι την Νέα Υόρκη περισσότερες από 12.000 λίρες Αγγλίας το άτομο, και μάλιστα με “ευγενικούς” υπολογισμούς, επίσης οι σοβαρότεροι λόγοι είναι τα ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν, και η τεχνολογία του αγαπημένου Concorde που είναι παλιά! Με πρωτοκολλά και νόμους που δεν μπορούν να καλυφθούν για να πετάξει, καθώς απουσιάζουν νέα συστήματα πλοήγησης και δορυφορικά συστήματα, νέα πρωτόκολλα και συστήματα ασφάλειας, νέα συστήματα και πρωτόκολλα επικοινωνίας, νέα συστήματα ελέγχου της πορείας του αεροσκάφους, διαθέσιμοι πιλότοι με εξειδίκευση στο Conocrde, που και να είχε την διάθεση βετεράνος πιλότος να το τολμήσει, μάλλον δεν θα είναι σε θέση να πετάξει το 2024, και επίσης δεν θα μπορούσε να υπάρξει πρόγραμμα εκπαίδευσης νέων πιλότων Concorde, Και φυσικά πρωτόκολλα πράσινης λειτουργίας, καθώς το Concorde είναι ακατάλληλο για το περιβάλλον λόγο ρίπων, υπερβολικής κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και θορύβου.
Απλά να πετάξει σε ένα σόου αεροπορίας θα μπορούσε; Η απάντηση είναι, δυστυχώς μάλλον Όχι! Οι λόγοι που δεν γίνετε είναι οι ίδιοι περίπου, πλην κάποιων συστημάτων που δεν θα απαιτούνταν για μια σύντομη πτήση. αν ξεπεραστούν και αυτά; αν και θεωρητικά υπήρχαν τα ανταλλακτικά και μπορούσε να διατεθεί κάποιο εκθεσιακό μοντέλο, θα γινόταν! και επαναλαμβάνω θεωρητικά πάντα! Θα γινόταν να πέσει στο τραπέζι ενός συμβουλίου ώστε να σκεφτεί να δώσει έγκριση να πετάξει για ένα τεράστιο σόου που θα απαιτούσε προϋπολογισμό διοργάνωσης αγγόνα Formua 1 ή με την υποστήριξη κράτους όπως συμβαίνει με αντίστοιχα θρυλικά αεροσκάφη των στρατών ανά τον κόσμο, αλλά και πάλη το κόστος είναι αποτρεπτικό και η αποκαθήλωση πολύ δύσκολη με πολλές προκλήσεις, οικονομικές και τεχνικές.
Το συμπέρασμα είναι ότι το Concorde δεν θα πετάξει σίγουρα! Αν και υπήρξε συμμετοχή και ενθουσιασμός! Αυτό που μένει είναι ο ρομαντισμός, επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι έφτασε η προσπάθεια να ακουστεί τόσο, σε σημείο να κυκλοφορήσει σαν φήμη στις Air France, British Airways, Airbus και σε εκατομμύρια κόσμο, μάλιστα η Fly Emirates σε ένα άρθρο σε γνωστή ιστοσελίδα, είχε κάνει μια φάρσα σε μια πρωταπριλιά, ότι είχε πρόγραμμα και πολύ πιστικό μάλιστα! Καθώς εξηγούσε αναλυτικά την διαδικασία, και θα τα έβαζε σύντομα ξανά σε υπηρεσία τα Concorde! Δίνοντας και άλλον ενθουσιασμό σε εμάς που ξεχάσαμε ότι ήταν πρώτη Απριλίου. Aξίζει να αναφέρουμε ότι η πρωτοβουλία του οργανισμού που προσπάθησε να κάνει κάτι τέτοιο ήταν μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία. Τέλος να αναφέρουμε ότι το Concorde έκανε την παρθενική του πτήση το 1969 και το 2003 αποσύρθηκε, με το 2000 να έχει το πρώτο και τελευταίο του θανατηφόρο δυστύχημα, αν και είχε μια κρυστάλλινη και πετυχημένη καριέρα μέχρι τότε. Τα επόμενα χρόνια θα δύομε υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη στους ουρανούς καθώς υπάρχουν εταιρίες όπως η Boom Technology που αναπτόσουν διαδόχους με την κληρονομιά του Concorde.