Η γνωστή φράση “Δεν τα κάνουν όπως παλιά” που έχει χαρακτηρίσει πολλές γενιές και πολλά προϊόντα, μπορεί να ακούγεται γραφική, αλλά μπορεί να έχει μία δόση αλήθειας! Μήπως δεν τα κάνουν όντος όπως παλιά; Πολλά προϊόντα έχουν αλλάξει στο πέρασμα του χρόνου και στο όνομα της εξέλιξης και του κόστους, σε επίπεδο τεχνολογίας, αλλά τι ισχύει πραγματικά με τα νέα smartphones, Laptops, πλυντήρια, ψυγεία, φούρνους, αυτοκίνητα και πολλά άλλα που έχουμε αγοράσει τα τελευταία χρόνια ή θα αγοράσουμε;
Ο κανόνας από επιχειρηματικής απόψεις είναι, το μεγαλύτερο κέρδος με το μικρότερο δυνατό κόστος παραγωγής, αυτό καθορίζει πολλά, αλλά όχι τα πάντα! Η εταιρίες εκτός από κέρδη, ή καλύτερα για να έχουν κέρδη, πρέπει να έχουν διαβάσει την αγορά, να δημιουργούν ή να διαβάζουν ανάγκες και να προσφέρουν ελκυστικά προϊόντα, και πώς μπορεί να πετύχει κάτι τέτοιο; με το να έχει προϊόντα με ελκυστικό σχεδιασμό, ποιότητα κατασκευής, αξιοπιστία, πρακτικότητα, λειτουργικότητα, εξειδίκευση σε κάποιους τομής, και φυσικά θέση στην αγορά! Οι ανάγκες δεν σημαίνει απαραίτητα μόνο της λειτουργικές ή βιολογικές ανάγκες μας αλλά και τις κοινωνικές και ψυχολογικές ανάγκες μας!
Δηλαδή δε παίρνεις ένα αυτοκίνητο μόνο για να πας από το Α σημείο στο Β ή να χωράει το καρότσι του παιδιού! Δεν παίρνεις iphone για να παίρνεις τηλέφωνο ή για να χρησιμοποιείς μόνο εφαρμογές! Δεν παίρνεις Samsung Galaxy γιατι είναι πρακτικό! Δεν παίρνεις ένα πλυντήριο για να πλένεις ρούχα, Δεν παίρνεις ρολόι για να βλέπεις την ώρα!
Παίρνεις αυτοκίνητο και γιατί είναι γρήγορο ή όμορφο ή μπορεί και για σύμβολο της επιτυχίας σου! Παίρνεις iphone και για κοινωνικό στάτους! Παίρνεις Samsung Galaxy και γιατί είναι ψαγμένο! Παίρνεις ένα πλυντήριο ρούχων που θα πλένει την εικόνα σου! Παίρνεις ρολόι και για να δείξεις δύναμη και επιτυχία! Και όλα αυτά μπορείς να τα κάνεις δώρο, όπως και τα κοσμήματα, για να ενισχύσεις την θέση σου, την άποψη των άλλων για σένα και για να δείξεις συναισθήματα! Οπότε δεν μιλάμε μόνο για προϊόντα και τεχνολογία, αλλά για ζωή, και κάνουμε εκπτώσεις στις επιλογές μας ανάλογα με την θέση και τις δυνατότητες μάς.
Οι βασικές ανάγκες που θέλουμε να καλύψουμε, είναι ένα ποσοστό μόνο, από αυτά που θέλουμε να καλύψουμε στην πραγματικότητα, με ένα προϊόν! Κάνουμε την επιλογή μας σε ένα προϊόν μιας εταιρείας, με βάση όλα αυτά που αναφέραμε νωρίτερα και φυσικά τις οικονομικές δυνατότητες μας, και μπορεί μερικές φορές να υπερβούμε τις δυνατότατες μας για να επενδύσουμε σε ένα προϊόν που θα είναι καλύτερο και αξιόπιστο, και εκεί είναι το κλειδί της επιτυχίας για μία εταιρεία, να έχει συνδέσει τα προϊόντα και το όνομα της με πεποιθήσεις, γιατί δεν αρκεί να καλύπτει απλά τις ανάγκες μας, π.χ. Toyota σημαίνει αξιοπιστία, Mercedes σημαίνει πολυτέλεια, Apple σημαίνει τεχνολογία και κοινωνικό στάτους, Samsung σημαίνει τεχνολογική υπεροχή και αξιοπιστία, Rolex σημαίνει δύναμη και ανωτερότητα, Prada σημαίνει στιλ, Tesla σημαίνει οικολογία κ.τ.λ. Δεν παίζει ρόλο μόνο αν τα προϊόντα τους είναι ή δεν είναι έτσι, το μάρκετιγκ και η πορεία τους αυτό έχει πετύχει! Αλλά είναι έτσι σε πρακτικό επίπεδο; Τα προϊόντα τεχνολογίας γίνονται περισσότερο κερδοφόρα για τις εταιρείες, και πολύ καλύτερα σε δυνατότητες, αλλά φαίνεται η πολυπλοκότητα και οι στρατηγικές της παγκόσμια οικονομίας έχουν φέρει ημερομηνία λήξεις στα προϊόντα τεχνολογίας, Τα αυτοκίνητα έχουν θεωρητική ημερομηνία λήξης 15 χρόνια, κάτι που εταιρείες έσπευσαν να το μαζέψουν όταν διέρρευσε, αλλά έτσι φαίνεται! Παλιά δεν είχαν! τα κορυφαία κουζινικά (φούρνοι, Ψυγεία κ.τ.λ.) λένε οι κορυφαίοι κατασκευαστές περήφανα για 20 χρόνια λειτουργιάς! ενώ τις γιαγιάς μας άντεξε 50 χρόνια! Τα Smartphone έχουν μέσω όρο αναβάθμισης λογισμικού τα δυο χρόνια με ελάχιστες εξαιρέσεις, και σε τεχνικό επίπεδο είναι αποδεκτό αν αντέχουν 5 χρόνια χρίσεις! Και οι τηλεοράσεις είναι αποδεκτό να αντέχουν 5 με 7 χρόνια π.χ. Που σημαίνει ότι έχουμε αποδεχτεί την ημερομηνία λήξεις στα προϊόντα.
Από τεχνικής απόψεις τα σημερινά προϊόντα είναι ομορφότερα και εξυπνότερα, αλλά η επιβολή νόμων, πολιτικών επιλογών, οικονομικών αναγκών και παγκόσμιας οικονομίας, και κέρδους, έφερε προϊόντα με φιλοσοφία κατασκευής που θέλει Λεύκες συσκευές, με όριο λειτουργιάς, αυτοκίνητα βαρύτερα και με φωτογραφικό σχεδιασμό, ώστε να φαίνονται ωραία στο μάτι και την κάμερα, αλλά δύσχρηστα (Αλώστε στέλεχος της Hyundai δήλωσε με γενναιότητα ότι οι οθόνες μας βολεύουν εμάς τις εταιρείες όχι τους οδηγούς!), και οχήματα με ημερομηνία λήξεις, Smartphone, Laptop, smart tv κ.τ.λ. που δεν επισκευάζονται σε περίπτωση βλάβης, και πολλά άλλα παραδείγματα! Οπότε ναι! Δεν τα κάνουν όπως παλιά! Και τα προϊόντα είναι ευκολότερα στην παραγωγή, αλλά όχι φθηνότερα στην αγορά. Δηλαδή κερδίσαμε κάτι! Την κίνηση του χρήματος στην αγορά, και χάσαμε κάτι! Και αυτό που χάσαμε είναι η αντοχή στον χρόνο στα προϊόντα, άρα τα χρήματα μας έχουν μικρότερη αξία, και δαπανούμε περισσότερο χρόνο για να τα αποκτήσουμε.